Pemuda Bisa Menggegar Dunia

“..saya lebih baik menyerah jiwa raga saya kepada Allah daripada mengemis kepada seseorang
pemerintah yang zalim. Jika memang Tuhan menghendaki, maka dengan ikhlas saya menyerahkan jiwa
raga saya ini. Tetapi jika bukan dengan kehendakNya, apa pun yang diperbuat, mereka tak akan dapat
melakukan sesuatu pun atas diriku..!”.

Monday, May 31, 2010

Zionis mula tunjuk taring!!!

Hendak diceritakan tentang peranan pemuda sejak zaman Nabi Muhammad S.A.W hingga ke hari ini:

Muadz b Amr r.a.

Beliau merupakan seorang pemuda Ansar yang berasal dari Madinah. Semasa Peperangan Badar berlansung, beliau juga turut sama dalam saf tentera Islam bagi menentang tentera musyrikin Quraisy.

Sebelum peperangan berlansung, beliau selalu mendengar perihal Abu Jahal yang selalu menghina Rasulullah s.a.w. ketika Rasulullah s.a.w. belum berhijrah ke Madinah. Atas sebab inilah, beliau menyimpan nekad untuk membunuh Abu Jahal dengan tangannya sendiri.


Badar al-Kubra

Semasa Perang Badar berlansung, beliau berjaya mengenalpasti insan yang bernama Abu Jahal setelah bertanya kepada Abdul Rahman b Auf r.a.. Ketika itu, Abu Jahal dikelilingi oleh bodyguard-bodyguardnya yang gagah-gagah semuanya. Dipendekkan cerita, dengan semangat jihad yang tinggi, beliau berjaya memecahkan pertahanan bodyguard Abu Jahal lantas menghayun pedangnya ke arah Abu Jahal. Beliau berjaya memotong betis Abu Jahal dengan hayunan pedangnya itu.

Tetapi, dengan tidak semena-mena Ikrimah b Abu Jahal r.a.(yang ketika itu masih belum menganut Islam) meluru pantas ke arah Muadz lantas mencantas tangan Muadz. Hanya secebis kulit sahaja dari tangannya yang masih tergantung pada badannya. Adakah Muadz akan berpatah balik?? Ataupun dia akan menyerah diri?? Tidak sama sekali. Diceritakan dari dirinya sendiri, pergerakannya terbatas disebabkan oleh tangannya yang tergantung itu. Lantas beliau meletakkan tangannya yang hampir putus itu di bawah kakinya lalu diinjak-injakkan sehingga putus betul.

kisah pemuda Al-khafi

hendak diceritakan suatu zaman dahulu ada 7 orang pemuda yang melarikan diri daripada ancaman bunuh oleh pemerintah pada zaman tersebut iaitu Raja Daqyanus. Mereka telah melarikan diri kedalam gua bersama dengan seekor anjing. Kemudian Allah telah menidurkan pemuda tersebut.

Apa yang cuba disampaikan melalui kisah ini ialah keteguhan iman dan hidup berprinsip serta sentiasamenjaga ketaatan kepada Allah S.W.T, keyakinan yang utuh terhadap diri sendiri serta mampu berhujah mempertahankan prinsip, keberanian dan semangat dalam mengharungi cabaran dan apa yang penting ialah pemuda-pemudi merupakan harapan agama,bangsa dan negara.

Sebagai pemuda kita harus sedar kepentingan kita dalam menegakkan kalimah Allah dimuka bumi kerana golongan muda mempunyai kudrat yang kuat disamping mempunyai idea dan pemikiran yang strategik.Begitu juga dengan musuh kita pada hari ini apabila Rejim Zionis sanggup membunuh manusia yang tidak berdosa. Hal ini bukan sahaja berlaku kepada penduduk palestin tetapi mereka yang merupakan aktivis palestin juga turut terbunuh.

Apa yang menarik aktivis palestin bukan sahaja dari kalangan orang islam tetapi bukan islam juga terlibat. Namun demikian,berapa ramaikah orang islam sanggup menjadi aktivis islam?dimanakah pemuda islam?adakah pemuda islam sudah mandul?

Pemuda seharusnya memainkan peranan agar kita mengetahui tujuan kita dilahirkan dan kita seharusnya menggunakan segala kudrat yang ada untuk melawa musuh islam,bukan untuk bersuka ria sahaja. Semoga akan lahirlah pemuda seperti Muaz,saidina Ali,Pemuda Khafi dan lain-lain lagi..

Hidup Pemuda islam,

Selamatkan Palestin,

Hancurkan zionis.

Takbir 3x

No comments:

Post a Comment